Az álmatlanság okai – mi befolyásolja a legjobban az alvásodat?

Az álmatlanság komoly hatást gyakorol az életünkre, egészségügyi problémáink legfőbb oka. Az alvászavar ellenőrizetlenül veszélyeztetheti karrierünket vagy családi életünket is, a megfelelő alvási program hiánya rövid időn belül depresszió megjelenéséhez vezet. A stressz, a mértéktelen kávé vagy nikotin fogyasztás és a hormonális változások az alvászavar kialakulásának legfőbb okai.

Szerencsére az alvászavar kezelhető, elsősorban a lefekvés előtti szokásaink megváltoztatásával. Ha neked is gondjaid vannak a rendes időben való elalvással, alább a könnyen betartható legfontosabb tanácsokkal látunk el a pihentető alvás biztosítása érdekében. Íme, az alvászavar legfőbb okai:

A kényelem hiánya

Ha nem gondolod úgy, hogy fontos a minőségi matracon való alvás, azt jelenti, hogy soha nem próbáltál ki egy kényelmes ágyat. A matrac vagy a topper, melyen tested körülbelül nyolc órán átpihen, lényegesek a szervezet teljes regenerálódásához és a mosolyogva ébredő reggelek érdekében.

A párna minősége ugyanolyan fontos és egyenesen arányos a boldoggá tevő mély álommal. Nem elhanyagolható az ágynemű sem, melynek anyaga könnyű, antisztatikus kell, hogy legyen és mely nem tartja a testet felhevítve.

Extrém hőmérsékletek

És ha már a felhevült testről esett szó, fontos, hogy a mihamarabbi elalvás érdekében biztosíts kedvező hőmérsékletet az alváshoz. Az orvosok azt ajánlják, hogy az éjszakai alvást biztosító helyiség hőmérséklete ne haladja meg a 18 fokot. Ha ezt a hőmérsékletet túl alacsonynak véled, magad mellett tarthat egy paplanhuzatot, mellyel betakarózhatsz, azonban a fejet és a kezeket szabadon hagyva, az agy számára teljes nyugalmi állapotot parancsolva.

Melatonin hiány

A melatonin az alvást ellenőrző hormon. Az erős fénynek kitett szervezet képtelen előállítani ezt az anyagot, ezért később jelentkezik az álmosság. A televízió, a táblagép, a laptop vagy a mobiltelefon kék fényű kijelzővel rendelkeznek, melyek aktívan tartják az agyat. Lefekvés előtt egy órával mondj le ezeknek a készülékeknek a használatáról, inkább olvass egy könyvet és fogyassz el egy gyógynövény teát. Egy meleg, de nem forró sós fürdő még inkább hozzásegít az álmosság előidézéséhez. 

A bőséges étkezés

A megfelelő pihenéshez nem elég, ha két-három órával lefekvés előtt vacsorázol, arra is figyelned kell, hogy mit fogyasztasz az utolsó étkezéskor. A tejtermékek, főként a sajtfélék, a csokoládé, az alkohol, a koffeintartalmú italok, a sült vagy füstölt hús, illetve a csípős élelmiszerek egyaránt csökkenthetik az alvási idődet, mivel a szervezeted ezeknek az emésztésével lesz elfoglalva. 

Ha arra gondoltál, hogy a legjobb lenne zöldséget fogyasztani vacsorára, tudnod kell, hogy, nem mindenik javasolt erre az étkezésre. Például a brokkoli, a káposzta, a bab, az uborka vagy a fokhagyma nehezen emészthető,és puffadást okozhat, mely nem hagy pihenni. 

Az alábbi tanácsok alkalmazásával segítsd testedet az ellazulásban és pihenj megfelelően. Ha általános állapotod nem javul és nem sikerül beállítanod az alvási programodat, fordulj orvoshoz, aki gyógyszeres kezelést ajánlhat. Ne hanyagold el az álmatlanságot, és mihamarabb hozz intézkedéseket ellene!

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A somnart.hu cookie-kat használ, hogy személyre szabja és javítsa a webhelyen szerzett tapasztalatait.

Mielőtt tovább böngésznénk a webhelyünkön, hagyjuk, hogy elolvassuk és megértsük a felhasználási feltételeinket és szabályzatunkat

Egyetértek