Melyek a legmegfelelőbb órák az alvásra?

Melyek a legmegfelelőbb órák az alvásra

Az egészséges táplálékon, az oxigénen és a gondolatokon kívül mindannyiunk testének az alvásra is szüksége van. Míg szilárd élelem nélkül a szervezetünk néhány napig bírja, az éjszakai pihenés megvonása rövid időn belül memóriazavarhoz, hallucinációkhoz, kimerültséghez, sőt halálhoz vezethet. Az egészséges alvásprogramban nem részesülő test elsősorban elhízik, majd beadja a derekát.

Egy erős szervezet számára nemcsak az alvás fontos, hanem az alvásra kiválasztott időpont is. Ha az alvás minőségének javítását tűzted ki célul, és újból életerős kívánsz lenni egész nap, akkor ez a cikk nagy segítségedre lesz, mivel az ideális pihenési órákra vonatkozó minden tudnivalót előkészítettük számodra. Íme, amit tudnod kell!

A megdöntött nyolc órás szabály

Bizonyára sokat hallottál arról, hogy a legjobb alvás a nyolc óra időtartamú alvás. A legújabb kutatások kimutatják, hogy nem elég a nap egyharmadát átaludnunk, sokkal fontosabb az alvásban eltöltött idő. Pontosabban, úgy tűnik, hogy mindenkinek, aki másnap frissen akar felébredni 22:00 és 24:00 óra között le kell feküdnie.

Mi sem egyszerűbb, mondhatnád, azonban minden éjszaka azon kapod magadat, hogy éjfél után a mennyezetet bámulod, vagy telefonod billentyűzetét nyomkodod, és azt kérdezed, hogy mit tehetnél ez ellen? Íme, néhány trükk, melyet alkalmazhatsz a mielőbbi elalvás érdekében:

  • cseréld ki a matracot! – ágyad kényelme csábíthat álomra. Testedet egy minőségi matracon pihentetve agyad hamarabb jut ahhoz az információhoz, hogy elalvásra készen állsz. Ne hagyd ezt figyelmen kívül, ha pedig ágyad jelenlegi matraca nem elég kényelmes, és nem akarod kicserélni, szerezz be egy nem túl puha toppert, mely lehetővé teszi, hogy gerinced egyenes maradjon az egész éjszaka folyamán.

  • fürödj megforró vízben –az alvás előtt körülbelül egy órával a forró vizű fürdőkádba dobj néhány granulátum levendula vagy kamilla alapú fürdősót, mely segít szervezeted stressz szintjének csökkentésében és eléggé elbágyaszt ahhoz, hogy azt kívánd, hogy mihamarabb a párnára hajthasd a fejedet. A víz hőmérsékletével ne túlozz, mert a túl forró víz kiszáríthatja bőrödet.

  • igyál egy gyógynövény teát–a macskagyökér vagy a hársfa leforrázva és teának elkészítve csodákra képes. Ne tegyél egy tasaknál többet egy csészébe, ha pedig a legegyszerűbb változatot választod, a gyógynövények mellékhatása elkerülése érdekében készíts forrázatot.

  • válaszd ki az ideális hőmérsékletet az alváshoz – tudtad, hogy a „szobahőmérsékleten” kifejezést ma hibásan használják?A kifejezés eredete tíz évvel ezelőtti, amikor a borszakértők a vörösbor tárolására a régi kastélyok szobáinak 18 fokot nem meghaladó hőmérsékletét ajánlották, mely az alváshoz is tökéletes. Ha a hőmérséklet túl alacsonynak tűnik számodra, tartsa közeledben egy vékony paplanhuzatot arra az esetre, ha éjszaka fázol, azonban fejedet és kezeidet ne takard be. Szem alatti táska vagy duzzadt bőr nélkül és nagyon kipihenten fogsz felébredni.

Melatonin, az álom titka

Már életünk első napján testünk egy hormont bocsát ki, mely segít abban, hogy könnyebben elaludjunk, ennek a hormonnak a megnevezése melatonin. A gyermekeknél ez a hormon gyakrabban szabadul fel, mert szervezetük folyamatos növekedésben van, és több alvásra van szüksége. A serdülőkorba jutva a melatonin felszabadulási ideje 22:00 – 24:00 óra között stabilizálódik, időskortól kezdve pedig a felszabadulási idő 20:00 és 2:00 óra közé esik.

Tehát, annak a felnőttnek, aki emlékezőtehetségét és figyelmét minél hosszabb ideig meg akarja őrizni, éjszaka 10 és 12 óra között feltétlenül aludnia kell.

A kutatások bebizonyították, hogy azoknak, akik ebben az idősávban alszanak, és fix alvási programmal rendelkeznek, sikerül stressz szintjüket alacsonyan tartaniuk, és jobban megbirkóznak a napi kihívásokkal. Te utoljára mikor aludtál el éjfél előtt?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A somnart.hu cookie-kat használ, hogy személyre szabja és javítsa a webhelyen szerzett tapasztalatait.

Mielőtt tovább böngésznénk a webhelyünkön, hagyjuk, hogy elolvassuk és megértsük a felhasználási feltételeinket és szabályzatunkat

Egyetértek